Er zijn verschillende redenen waarom een product teruggestuurd kan worden naar R.I.T.S.S.
1. Er is een defect product geleverd.
2. De levering komt niet overeen met hetgeen is besteld.
3. U heeft zich vergist of bent niet tevreden. Hieronder leest u per situatie de voorwaarden voor het retour zenden.

Er is een defect product geleverd (D.O.A.)
Een D.O.A. product is een product dat binnen acht dagen na aanschaf defect is (hierbij geldt dat het product binnen acht dagen in bezit moet zijn van R.I.T.S.S.). Mocht een dergelijk product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met ons per email. Hoewel de kosten voor het verzenden in dit geval voor R.I.T.S.S zijn, dient u de retourzending wel voldoende te frankeren. Pakketten die niet gefrankeerd zijn worden altijd door ons geweigerd. Vermeld bij deze zending wel uw bank- of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.

Verder geldt dat:
√ Alle oorspronkelijke verpakkingsmaterialen moeten worden meegeleverd.
√ Alle kabels, drivers, programmatuur, handleidingen etc. aanwezig moeten zijn.
√ Het product voorzien moet zijn van een (duidelijke) probleemomschrijving.
√ Het product voorzien moet zijn van een kopie van de aankoopfactuur.
√ Het product degelijk verpakt dient te zijn.
√ Wanneer na testen op ons servicecenter een defect niet wordt geconstateerd, worden mogelijke verzendkosten en
onderzoekskosten in rekening gebracht.

U heeft een defect product (Niet D.O.A.)
Onder een niet D.O.A. product verstaan wij een product dat na acht dagen defect is gegaan. Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met ons per email. Aangezien R.I.T.S.S een carry-in garantie hanteert, zijn zowel de kosten voor verzending van klant naar R.I.T.S.S, als de verzendkosten van R.I.T.S.S naar klant, op kosten van de klant.

Verder geldt dat:
√ Alle oorspronkelijke verpakkingsmaterialen moeten worden meegeleverd.
√ Alle kabels, drivers, programmatuur, handleidingen etc. aanwezig moeten zijn.
√ Het product voorzien moet zijn van een (duidelijke) probleemomschrijving.
√ Het product voorzien moet zijn van een kopie van de aankoopfactuur.
√ Het product degelijk verpakt dient te zijn.
√ Wanneer na testen op ons servicecenter een defect niet wordt geconstateerd, worden mogelijke verzendkosten en
onderzoekskosten in rekening gebracht.

U kunt defecte producten terugsturen naar:
R.I.T.S.S.
T.a.v. afdeling retouren
Herman van Swaneveltplein 25
3443 HZ Woerden

De levering komt niet overeen met hetgeen is besteld

Mocht de levering niet overeenkomen met hetgeen u heeft besteld, dan kunt u dit uiteraard terugsturen. Neem vooraf wel eerst contact op met onze verkoopafdeling per email. Wij zullen dan proberen u zo snel mogelijk het juiste product alsnog na te sturen.

BELANGRIJK: Hoewel de kosten voor het verzenden in dit geval voor R.I.T.S.S zijn, dient u de retour zending wel voldoende te frankeren. Pakketten die niet gefrankeerd zijn worden altijd door ons geweigerd. Vermeld bij deze zending wel uw bank of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.
U kunt een foutieve zending terugsturen naar:
R.I.T.S.S.
T.a.v. afdeling retouren
Herman van Swaneveltplein 25
3443 HZ Woerden

U heeft zich vergist of bent niet tevreden
We willen dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij R.I.T.S.S. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist hebt bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen. U kunt het product dan binnen zeven dagen retour sturen aan R.I.T.S.S. Het product dient compleet te zijn en in oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking. De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van de klant. Verzendkosten die gemaakt zijn voor het versturen van het product van R.I.T.S.S naar de klant worden niet geretourneerd.

R.I.T.S.S hanteert de volgende stelregels:

Voor een product dat na acht dagen geretourneerd wordt, zal R.I.T.S.S maximaal 80% van de laatst geldende dagwaarde in tegoedbonnen uitkeren.
Creditnota’s worden niet contant afgerekend, maar zullen als tegoedbon worden uitgekeerd. In uitzonderlijke gevallen kan het bedrag teruggestort worden op uw bank- of girorekening.

Het product is beschadigd
Allereerst is het belangrijk dat u NOOIT een beschadigd pakket bij ontvangst aanneemt. Doet u dit wel en het product blijkt beschadigd, dan dient u binnen 24 uur contact op te nemen met de transporteur en een klacht in te dienen. Zonder dit kunnen wij het product niet omruilen. Neem vervolgens contact op met ons.